Familjen Palm

Vi har just varit hemma hos våra fantastiska vänner the Palms, eller handflatorna om man så vill. Vi gillar dom. Som vanligt så var det middag som komponerats med lika delar kärlek, känsla, fantasi och galenskap. Vi blev bjudna på en lax som tillagats i extremt låg värme i ugn tillsammans med vin (värden ursäktade sig att det skulle ha varit martini eller kanske en saké av det sötare slaget), chili, ingefära, vitlurk, lite muscovadosocker och säkert några hemliga ingredienser som jag inte hittade. Laxen låg på en bädd av glasnudlar och en fräsch sallad. Underbart. Till det drack vi mitt födelsedagsvin som jag fick av handflatorna, en underbar alsace grand cru som jag inte kommer ihåg namnet på.

Som vanligt så blev det efterrätt, och då bjöds vi på en litchigranité (eller typ litchi-is om man så vill). Vi har diskuterat att ha det på vår nyårsmiddag vi ska ha, och det var väldigt gott. Vi kommer dock att servera den till en creme brulee tillsammans med en grapefruktsås. Tror vi.

Vi hade också diskuterat att ha lite snask till välkomstdrinken på nyår, och då ville katten karlsson ha gåslever. Till det tycker jag att det är gott med något sött på, och vi diskuterade en del. Jag föreslog en äppelkompott, Jonas föreslog en marmelad. Vi kom fram till att björnbär nog vore bra. Jonas passade på att jobba hemma och koka marmelad på arbetstid således, och bjöd på cheddar med björnbärsmarmelad. Till det drack vi en sötare gewürstraminer. Väldigt gott förstår ni. Jag gillar när Jonas lagar mat.

Sen när jag kom hem påminde jag mig själv om att min käre kollega Gökpop hade spelat på V64, och frågat om jag ville vara med. Det ville jag, och det ville jag rätt i. Vi vann typ 4000 kronor var. Så det blir julklappar i år också.

Säkert vill ni se nån bild, så jag visar Våldhelms utveckling i bilder

Här är han nästan spermie

Här har han utvecklat humor

Här är han fabriksny

Växer alldeles för fort

Nu saknar bara hatt och mustasch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0