Stoppa tjuven!

Min otäcka sambo har haft fräckheten att hela tiden stjäla de bilder som jag tänker publicera. Det gör mig svart inombords. Det värsta var när jag skulle skriva ett inlägg om min första fars dag, då stal hon godmorgonbilden. Fy!

Jag som hade tänkt berätta om att jag äntligen något att sätta på pluskontot med att vara pappa, t ex att man får som en till födelsedag liksom. Det här var faktiskt det första jag såg när jag vaknade i söndags, ganska mysigt faktiskt. 

Eftersom han var så gullig så blev han belönad med en puss


Nåväl, stölden fortsatte trots skriftliga varningar. det här var den senaste stölden:

Jag hade tänkt skriva nåt fint om det här ögonblicket, men nu känner jag mest okontrollerat raseri, så jag lämnar det därhän. Det är roligt att bada bäbis i alla fall. Det trista är att det verkar som om dom sänker temperaturen för varje gång. Jag har arbetat upp en teknik så jag lyckas duscha och klä på mig på 130 sekunder blankt så att jag kan klä på Grillhelm samtidigt som Apan duschar. Jag är ganska stolt själv. 

Nu är Krillhelm sur och ser mest ut såhär.


Då får jag min hämnd i alla fall, eftersom Jenny tar hand om honom när jag skriver blogg. Jag hämnades också genom att laga till en champinjonsoppa som Jenny inte var så förtjust i. Jag gjorde den på lök, vitlök, massvis med färsta champinjoner, hemmagjord kycklingbuljong, grädde och kryddor. mixade den slät och smakade av med lite sherry. Sen för att göra rätten barnvänlig så att Jenny skulle gilla den så hackade jag falukorv i pyttesmå tärningar, fräste på och blandade i. Det visade sig inte helt oväntat att Jenny gillade falukorven mest men fnyste lite åt själva soppan.

Nu känner jag mest att min säng känns så lagom mjuk, och jag själv så lagom sjuk. Jag går nog och lägger mig nu så får Jenny fortsätta att titta på skämtet till underhållning som kallas fotbollsgalan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Om du tittar lite nogrannare så ser du att två av de där bilderna är inte ens samma som jag använde. Så det så!! Du får mig att framstå som jättehemsk ju, hoppas att dina trogna läsare förstår ironin (?) i det hela...

2009-11-10 @ 11:03:30
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/
Postat av: Fantasticcat

Ja jag vet, det var därför jag valde andra bilder med flit. Jag är övertygad om att mina trogna läsare faktist inte läser in något annat än ironi.

2009-11-10 @ 11:34:30
URL: http://fantasticcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0