Vilhelms säkerhet

Jenny vill gärna gå ut och äta någon gång snart. Därför börjar hon fundera på lämplig barnvakt. Det gäller att hitta någon bra, och man kan ju tycka att t ex vem som helst i Jennys familj skulle kunna vara lämplig. Jag hittade dock ett obehagligt samband, jag tycker att personerna på bilderna nedan ser ut att vara samma person...


Med tanke på att personen i fråga föder upp egna marsvin så tycker jag att det känns lite obehagligt om denne person skulle betrakta oss som bäbisuppfödare. Nej, det ska till en förklaring innan jag släpper iväg min son vind för våg.

När vi ännu är inne på säkerhetsämnet så kan jag och sambon äventyra säkerheten för Vilhelm helt på egen hand. Vi var på näst sista babysimmet igår, och det var som vanligt väldigt roligt. Den här gången tryckte jag ner honom under vattnet upprepade gånger, det var kul. Vi hällde vatten över huvudet på honom så att han skulle hålla andan och sen sänkte jag ner honom under ytan. Han tyckte det var jätteroligt!

Några idioter som var med på babysimmet lekte "balansera bäbisen stående i handflatan" och det var i och för sig en del i en övnining, med den lilla korrigeringen att bäbisen också skulle hålla i förälderns finger. Det som var det mest idiotiska var att dom stod nära kanten och lekte. det innebar att bäbisen var millimeter från att dundra huvudet i kanten när den tappade balansen. Idiots.

Lite badminton nu på morgonen var skönt, sen en rask promenad till jobbet. Och nu är jag här.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser vissa små likheter:P

2009-11-24 @ 13:12:52
URL: http://johannaaapettersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0