Dagen

Dagen inleddes med att ringa in en halvdag semester och övergick till att ligga kvar i sängen och sniffa på sonens huvud samtidigt som han låg och skrattade. Sen gick Jenny sin väg och tog med sig honom, hon skulle till en kompis. Själv låg jag kvar och trivdes i min säng. När jag tröttnat på det så gick jag och bytte födelsedagspresentströjan jag fick från Jenny. Jag fick en jättefin tröja, men den var för kort i ärmarna. Det trista var att den inte fanns kvar. Jag fick köpa en annan inte lika fin istället. Sen till jobbet.

 

Väl där väntade en del mindre angenäma samtal och några mer angenäma. Några beräkningar och nu skriver jag här. Det som följer är att jag ska åka hem till Jonas m familj och käka lite middag. Tanken var från början att Jenny och Angela skulle gå och träna medan Jonas och jag lagade mat, men Angela skulle på andra äventyr och lämnade hus och hem vind för våg till ensam Jonas med två barn. Då ställdes planerna om något. Jenny går och tränar och jag och Jonas lagar mat. Nu hade Jonas hittat en kalvstek i frysen och har under natten gjort tjälknöl, och är i skrivande stund upptagen med potatisgratängtillverkning. Så mitt bidrag blir att hitta ett lämpligt vin till detta. Jenny kommer nog dessutom att hoppa över träningen. Det gör hon inte av lättja tror jag, utan snarare på grund av Lipsillhelm. Han har vaccinerat sig idag, och det gick ju bra och så med väldigt få tårar och gnäll. Problemet är om det kommer en reaktion som tydligen är vanlig. Om han får feber och blir ledsen så väger den faderliga tröst jag kan erbjuda lätt mot mammas vältankade bröst. Så jag tror att träningen blir inställd för jennys del.

 

Nu ska jag gå min väg. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst är det tur att de är vältankade, titta bara så fint han växer! Puss

2009-10-21 @ 17:28:55
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0