Delicatesser

Igår var det firmafest på jobbet. Jag hade verkligen ingen lust att vara där, så jag struntade i det helt enkelt.

Istället för att vara med på festen så gick jag hem där fru, barn och våra små gäster tvillingarna Pettersson ivrigt väntade på att pappa karlsson skulle komma hem. Vi käkade gott (se detaljer på Jennys blogg), och kollade på tv. Jag tvingades med stigande illamående se den utomordentligt vidriga filmen "sex and the city" eller vad den heter. Ofattbart att någon kan gilla smörjan. När lidandet var slut så tvingade jag mina gäster att se den fantastiska filmen "Delicatessen". Jag tror att våra ärade gäster gillade den någorlunda, även om hälften av tvillingarna knorrade en hel del och inte riktigt förstod hur bra filmen egentligen är.
Delicatessen
Idag är en usel dag så här långt. trist att gå upp, när jag kom till jobbet så var jag hungrig eftersom jag inte ätit frukost. Det som fanns till buds var rester från festen igår. Således bestod min frukost av några nävar lantchips och ett glas juice. Därefter gick allt fel. Eller snarare så gick min dator fel. gång på gång. Jag hatar den. Jag har just nu givit upp och skriver det här istället. Jag får se framåt istället, och det som händer nu känns angenämare. Först ska jag hem och käka lunch. jenny ska woka nåt. Sen drar vi iväg till Fläskkorvstuna över helgen. Det ska bli kul, jag kommer troligen att åka en repa till ölkulturcenter och dricka några trevliga och konstiga öl. Sen vet jag inget mer.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0