Det här är det svåraste med att blogga, hitta på en rubrik.

Det är nu bevisat att det går att göra tjälknöl (eller om det heter knul, inte vet jag) på kalv. Inte för att jag tvivlade på det, men jag utgår ifrån att det inte är sista gången jag äter det. Det var väldigt gott. Sen hade Jonas gjort en god potatisgratäng och en cognacssås. Och så lite rödbetor på toppen. Cognagssåsen var väldigt god, men hade inte behövts. Det var roligt att jag också kunde identifiera att det var en skvätt flytande rök i såsen. Måltiden får ett mycket högt betyg, och jag kommer nog att göra ett eget försök att kopiera delar av den i framtiden.

 

Idag blir det spännande, för när jag per telefon ställde standardfrågan ”vad ska vi äta ikväll?” så fick jag inte stanardsvaret ”jag vet inte” som dessutom brukar följas av ”nej jag är inte sugen på det” när jag kommer med förslag. Idag blev svaret ”det blir en överraskning” så jag har högt ställda förväntningar.

 

Det var också skönt att Grillhelm inte verkat få några direkta biverkningar av vaccinet. Lite grinig i går kväll, men sen glad och sov gott hela natten. På morgonen efter tidigt morgonmål fick han ligga i sängen brevid pappa. Det är uppenbart att jag är hans stora idol eftersom han försöker efterlikna mig så mycket han kan.

 

Bilden är handstulen från jennys blogg, men det struntar jag i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0