Spa-dag

Vi tycker att Vildhelm har blivit lite förvildad på senare tid, så vi var tvugna att hitta på något för att lugna ner honom. Vi började med att trötta ut honom.

Vi åkte till Heron City och gick lite i möbelaffärer. Vi letade främst efter en lampa till vardagsrummet. Vi hittade några fina, men det är svårt att bestämma sig.

Dachshund Accent Lamp-1
abduction-lamp.jpg
A Christmas Story all four Leg Lamp

Vi tröttnade snart på jakten på ljus, och fortsatte istället till Willys för att handla middag, bjudmiddag till i morgon, samt spagrejer till Dillhelm.

Dillhelm hade varit vaken och fick sitta framlänges på pappas mage under shoppingturen och sög girigt i sig av alla intryck. Speciellt intressant var hyllan med pasta. Han somnade som en liten sten i bilen och fortsatte att sova någon timme till. När han vaknade så blev det pedikyr, manikyr, ögonbrynsplockning och ansiktsmask.


Lyckligtvis sammanföll kvällens spaövningar med förberedelserna till morgondagens bjudmiddag. Jag fick ägna mig åt min hobby att skära saker i små små bitar. På bilden nedan så ser ni hur en typisk lördag kan se ut hemma hos oss.
 

Vi åt lite middag med fisk och potät och tittade lyckligtvis inte på körslaget, trots protester från mor i huset. Vi såg nån film av Roman Polanski med Johnny Depp som var ok men inte så mycket mer. Jag roade mig med att fråga Jenny om hon visste vad Roman Polanskis lillebror hette, och när hon sa nej så sa jag att han hette Novell Polanski. det trodde hon inte på. Sen frågade jag om hon visste att Johnny Depps brorsa ägde en chipsfabrik och hette Johnny Dipp. Det trodde hon inte heller på. En halvtimme senare frågade jag om hon visste att Johnny Depps brorsa var psykiskt sjuk. Det visste hon inte. Jo, och han heter Johnny Knäpp sa jag. Ungefär då tyckte Jenny att det var dags att gå och lägga sig. Och därför sitter jag här och skriver.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0