Trivseltisdag

Igår var jag tvungen att gå tidigare från jobbet (ååå så hemskt för mig vaa?) för att leka med min son. Jenny har fått en träningstid kl 17.00 med fotbollen och misslyckades med barnvaktsvärvning, så stålpappa fick rycka ut och skolka från jobbet. jag åkte till kärrtorps ip där den lille gossen satt och charmade diverse fotbollstjejor. Stålpappa tog son och vagn och gick hem. Väl hemma så inleddes ett tvåtimmarspass lek, som både son och far uppskattade mycket.

Jag var däremot tvungen att vara på jobbet lite tidigare idag för att jobba igen lite saker, men det fick väl vara ok.

Ikväll blir det lite samkväm med Elvisp och HammarbyHenke. Vad vi ska hitta på förutom enklare middag ligger delvis dolt i föregående mening. Ska bli trevligt och förhoppningsvis roligt också. Hörde att Jesper Blomkål registrerats som spelare också, är faktiskt lite nyfiken att se honom spela. Det blir dock inte idag eftersom han inte är uttagen i truppen.

Nu är det nytt semesterår förresten, och jag är ganska sugen på att ta semestern direkt för att sen gå på kanske ett års pappaledighet. om jag sköter det här snyggt så kan jag dessutom se till att vi har fler bäbisar då, och då är det bara att ta ny pappaledighet. Så där kanske jag kan hålla på i några år.

Jag måste larva mig lite också: det här tycker jag är väldigt innovativt, lite som stureplans motsvarighet till schweizisk armékniv i multifunktionalitet



Trevlig tisdag kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0