Hajpojken

Fredag. Förhoppningsvis väntar en lång och trevlig helg. Jag är trött, och det beror främst på att Sill odlar nya tänder som en hel vithaj. Nu har han 6 tänder tydligen. Hoppas han tar paus i tandodlingen i helgen så att mor och far får sova ordentligt.

När man är så trött som man är så kommer man ibland på briljanta samband. Jag satt och tänkte på just ingenting i morse på väg till jobbet, och plötsligt stod ett samband klart för mig. Jag har alltid trott att hantverkare och byggare börjar jobba astidigt för att störa sömnen på hederliga människor. Så må det eventuellt vara, men det är inte huvudskälet. Alla byggare och hantverkare åker bil till/från jobbet, visst? Eftersom dom jobbar på olika ställen hela tiden. Poliser jobbar generellt sett inte från tidig morgon till strax efter lunch. Kanske på kontor, men inte som trafikpoliser. Det innebär att hantverkare och byggare kan dricka sina frukostöl, lunchöl och mellanmålsöl bäst dom vill, och sen köra hem på lugna och polisfria gator. Det säger sig själv. 

Jag minns särskilt ett tillfälle när jag bodde på lappkärrsberget och dom höll på att asbetssanera fasaden. Då hade vill byggställningar precis utanför fönstret och det knatade byggare utanför hela tiden. Eftersom jag vid tillfället var student så var jag hemma och såg eländet. Plötsligen kl 10.30 så stannar en byggfarbror utanför fönstret med ryggen mot väggen. Ur benfickan på byxan halar han upp en burk elefantöl och dricker girigt. Det är en av mina två kontakter med byggare. Den andra var stambytet i vår nuvarande lägenhet, och det gick smidigt förutom att kakelsnubbarna hade kaklat igen det som var förberett för el innan det fanns nån el indragen. Elekrikerna var inte så glada.

Jag kanske ska börja kalla Sill för hajpojken istället om han inte slutar odla tänder.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0