Bevisföring

Igår var min första dag som pappaledig. Det var otroligt roligt. på söndagen visade järnkanslern Jenny att hon är lärare och höll en tvåtimmars föreläsning om hur man tar hand om min son, och jag önskade att jag hade genomfört min sluga plan att tatuera in ögon på ögonlocken som jag funderat på så många gånger, så att jag kunde sova mig igenom föreläsningen obemärkt. Det gick inte nu.

Jag insåg att jag skulle få genomlida ett tvåtimmars förhör igår när hon kom hem från sin första arbetsdag, så jag dokumenterade dagen visuellt så at hon fick se att jag genomförde dagens aktiviteter och inte glömde att lära honom andas eller nåt.

Kl 7.50: Frukost. Han får gröt avsedd för ändamålet.



Kl 7.58: Han får vatten efter gröten.



Kl 8.01: Pappa glömmer inte tandborstning



Kl 11.38: Vilhelm visar stolt upp sin nya vikt och längd (9935 och 78,5) trots att han inte gillade sprutor så mycket.



Kl 11.56: Lunch. laxgryta och vatten till Sillhelm, och stark pannbiff och läskeblask till pappa. Allt går som smort förstår ni



Sen fick vi problem och så gick det som det gick.



Lyckligtvis hade vi ett extraliv, och vi kunde fortsätta från skogskyrkogården mot hemmet. Vi gick hem och lekte lite, och sen kom mamma hem. Hon hade egentligen bara invändning mot att jag hade slösat ett extraliv, men i övrigt gick det bra. När mamma kom hem kl 14.20 så var hon förstår väldigt trött och var tvungen att surfa runt på bloggar i några timmar, samtidigt som pappa reducerade sin hemmakokade oxbuljong till en Boeuf Bourguignon att äta till kvällen. På det hela taget en fin dag.

En sak till som jag tänker försöka göra är att promenera allra minst 5 km varje dag under pappilappledigheten. Hittills har det gått bra. Igår blev det 6 km och idag 9 km. Jag har en rolig app som heter run keeper som har koll på var man går och hur långt osv. det är ganska kul att se på karta var man går och har gått. Det trista är att gps:en suger asmycket batteri så man måste ladda fullt hela tiden.

Idag var jag och klippte mig, jag promenerade från Karlberg till Odenplan. Sen promenerade jag till Gamla Stan och var jag förbi jobbet som hastigast. Vilhelm käkade lunch samtidigt som jag jobbade undan lite. Sen promenerade vi från Gamla Stan till Södra Station. Därifrån tog vi pendeln till Farsta Strand där vi gick av och promenerade till Skogås. när vi närmade oss skogås så började jag bli vimmelkantig. Kl var 14 och jag kom just på att det enda jag ätit var två svepta koppar kaffe på jobbet. Jag hade gått upp 7.30 så det var inte så bra. Lätt att glömma bort sig själv när man är hemma, ska skärpa mig med det.

Ni vackra läsare får gärna ge lite tips på vad man kan göra som pappilurkledig i den här stan.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, bra jobbat Eric! :) Hur länge ska du vara pappaledig?

2010-08-19 @ 12:34:08
URL: http://johannaaaapettersson.devote.se
Postat av: Eric

vet inte, minst två månader... beror på när vi får förskoleplats

2010-08-21 @ 22:47:11
URL: http://fantasticcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0