Snart pappaledig

Nu har jag bara några timmar kvar tills jag ska vara pappaledig. Känns helt surrealistiskt. Så här glad är jag

Jag undrar vad jag kommer att bli för en förälder när jag är ledig? Kommer jag bli en rolig förälder som åker omkring till olika skansar och sånt, eller kommer jag bli en som sitter hemma och kollar på topmodel hela dagarna som Jenny? Jag tror inte att det kommer bli så mycket topmodel för min del, dels för att det är astråkigt och dels för att Tyra är läskig


Jag får ägna mig åt att koka buljonger hela dagarna istället. Jag har lite märgben hemma som jag tänkte bränna av och koka. Jag frågade Herr K på jobbet hur han gjorde, och han har bara kokat i 70 litersgryta i 18 timmar. Jag har inte någon sån gryta så jag får göra på mitt sätt.

Jag såg förresten den här flarran hemma hos oss

Pömsiga persikor? Jag har alltid lärt mig att pömsig betyder sexuellt utmattad. Jag vet också att jag vid något tillfälle slagit upp ordet också och just fått den definitionen. Däremot så tänkte jag slå upp det nu för att länka, men det gick inte riktigt då det verkar vara en vild diskussion om huruvida det är så eller icke. Oavsett vad så är det ju ganska roligt att dom döpte sin produkt till det. Dom har också dofterna "porriga päron", "ekivoka äpplen" och "horiga höns". Det var nåt med päron i alla fall.

En stor fördel bloggledes är att jag kommer att ha tillgång till vardagsdokumentation i bildform, vilket gör att jag kan lägga upp lite mer sillbilder här. på jobbet har jag väldigt lite tillgång till det tyvärr.

Jag tänkte förresten att jag kan resa bort någonstans nu när jag är ledig med sill, men jag tror att Penny inte kommer att tycka att det är någon bra idé. Jag får nöja mig att åka till typ rågsved och handla lamm eller så.

Jag tror att jag kommer bli en bättre bloggare framgent, främst för att jag kommer att ha nåt intressant att skriva, det vill säga intressant för mig. Så återkom gärna efter helgen och kolla hur det går för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0