Fredag den 19, nya fredag den 13

Ni förstår vart jag är på väg. Den här dagen har hittils bjudit hårt motstånd.

Det började redan på morgonen när jenny bad mig ha koll på Vilhelm en liten stund. Jag vaknar aldrig helt, utan svarar typ mmm och lägger armen om honom. Något senare (ingen tidsuppfattning) hör jag en duns och hjärtskärande gråt. han har såklart rullat ur sängen. Det var nog ingen fara alls med honom, han hade inga synliga skador och han blev glad direkt efter lite tröst. Men det gjorde väldigt ont i pappa. Jag har fortfarande lite ångest och dåligt samvete, usch. På plussidan - jag blev väldigt pigg omedelbart.

Sen när jag samlat ihop mig så kände jag att jag är sjuk. förkyld som fasen och bankande huvud. inget att göra åt, iväg till jobbet.

Jag gick till tunnelbanan och såklart så var det signalfel, inga tunnelbanor gick. Jag ställde mig tillsammans med kanske 100 andra och väntade på godot ersättningsbuss. Den som förstod den överstrukna litterära referensen har listat ut att det inte kom någon ersättningsbuss. Er hjälte hoppade istället in i en taxi 20 minuter senare eftersom det inte gick att beställa någon taxi då i princip hela tunnelbanenätet var satt ur spel. Jag fick sällskap av en medelålders dam med sina två tonårsdöttrar, eftersom dom tyckte att slussen var ett bra resmål och därför att jag är en god människa.

Chaffören (en mycket trevlig men något illaluktande herre) sa att det var helt tjockt på nynäsvägen och skansbron. Han föreslog gullmarsplan. När vi närmade oss så var det väldigt mycket trafik och vi ändrade oss till globen eftersom linje 19 gick.

Väl där så betalade jag (sl i förlängningen) och gick ner på perrongen. missade tunnelbanan med ca 14 sekunder. Sen började problemen även för linje 19. jag väntade en kvart på tunnelbanan, tröttnade och gick över till tvärbanan och åkte till gullmarsplan i alla fall. Då hade linje 17 börjat gå igen och jag kom slutligen till jobbet.

Restid: 1h 22m. När jag promenerar så tar det 1h 10m.

Jag är inte på något utmärkt humör, så jag har ingen lust med vare sig fredagslarv eller diktatorslistan. Kanske senare, vi får se.


Kommentarer
Postat av: nislon

Du skulle ha slunkit in till mig på en kram å en kaffe. Beror lite på tiden. Jag kanske satt i en snöhög utanför t-banestationen just då, grät och ropade på mamma.

2010-02-22 @ 09:03:05
Postat av: Angela

Hej vännen,



Fick mig ett gott skratt!

Gillar verkligen din blogg. Fortsätt med den... Promise!!!

2010-03-04 @ 10:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0