Lunch

Nu är det dags för lunch. Jag får sällskap av Jenny och Vilhelm som möter upp mig i Gamla Stan och så går vi och käkar japanskt. Jenny gillar inte japanskt, bara för att hon tror att det är bara är sushi. Jag ska nog visa henne!

I lördags var jag kökspersonal på Angelas födelsedagsfest. Hon hade sina tjejkompisar över på middag och melodifestival. Jonas frågade mig om jag vill vara souschef, och det ville jag. Det var som vanligt väldigt roligt att laga mat med Jonas. Jonas hade förberett ganska mycket, så det var inte så väldigt mycket jobb, och det gick bra till sist. Sen när vi hade serverat klart så tackade vi för oss och åkte hem till mig och spelade guitarhero och kollade på en av mina favoritfilmer "det femte elementet" av Luc Besson.

Jag gillar den på grund av detaljerna. Först är det roligt att Jean-Paul Gaultier har gjort alla kostymer i filmen, så det blir ganska galet. Sen är det små detaljer som att t ex i framtiden när det utspelas så röker man fortfarande, men man röker cigaretter som har mest filter och bara lite tobak. Men framförallt så gillar jag Gary Oldman och Milla Jovovic. Sen är väl storyn inget speciellt, men jag gillar filmen.

Nu ringde Jenny och sa att hon var på väg, så jag går på lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0