Tisdag den andra är det nya fredag den trettonde

Inte för mig, men för samtliga kollegor på plats. Min kollega Binkelibonkan märkte när hon kom till jobbet att hennes Iphone var borta. Hon är bombsäker på att hon la ner den i väskan när hon gick hemifrån, och det svarar inte när det ringer. Ska hon spärra eller hur gör man?

Min chef körde iväg med sin bil i morse. Bilen lät konstigt, som om det dunkade när han körde. Han stannar och tittar under bilen efter nån iskocka eller så. Ingenting. Han sätter sig igen och kör vidare, med samma resultat. Då ser han en lapp på vindrutan:

"Förlåt för att jag körde sönder din fina bil med min sopbil - Solveig"

Hela bakdelen på bilen var helt intryckt, men det hade han inte sett. Det verkar bli en dålig dag, så det är bäst att ni går hem och bäddar ner er igen.

Uppdatering: Nu ringde det på Binkelibonkans jobbtelefon och det var den lyckliga upphittaren av mobilen. Han kommer och lämnar den i gamla stan. Snällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0