OS

Jag hinner nog inte skriva om diktatorn på fjärdeplats idag, det får dröja. Det blir en liten OS uppdatering istället.

Ferry - jag gillar´t. Väldigt otippat och väldigt bragdartat. Jätteroligt! Kanske kan det få lossna lite nu för the scheisse-shooters.

Men det viktigaste var att curlingen började. Svenskherrarna spelade riktigt bra matchen igenom (jag missade delar pga privatliv i övrigt) och det var starkt att spöa Skottland Storbritannien. Jag var lite för disträ för att till fullo njuta.

Damerna hade en jobbig motståndare i Danmark anförda av Dupontarna (ja dom är systrar och heter Dupont). Danmark spelade ett extremt defensivt spel och nollade de första omgångarna. Sen lyckades dom hitta ett tvåtempo och tog sin tvåa i tredje omgången. Sverige tvingades sen ta en etta, och danmark tog en till etta. Sen tog Sverige en tvåa och ställningen var 3-3 inför sjunde omgången. Danmark med sistasten nollade för att ha sista i åttonde, och tog där en tvåa. Då trodde jag att det var kört. Men Sverige tog en tvåa och det var 5-5 inför sista omgången. Danmark hade dock sistasten, och hade chansen att avgöra i just sista stenen. Då kom den grövsta missen i hela matchen och danmark gick helt förbi den svenska poängstenen. 6-5 till sverige.

Sen började Norge-Kanada i herrhockeyn. jag såg första perioden och Norge stod upp oerhört bra. Visst var Kanada bättre, men man lyckades ändå inte skapa jättetryck. 0-0 i paus och jag gick och la mig lite motvilligt. 8-0 blev det.

Förresten damhockey (eller vad det är) jag är lite tveksam. Bandy har bättre bredd än damhockeyn. Dessutom kan jag för mitt liv inte förstå varför dom inte får tacklas. Är tjejerna mer ömtåliga än killar? Det blir bara därför en annan sport.

Angående bredden så slog Kanada Slovakien med 18-0. Såklart väldiga siffor. Men för att komma till OS har Slovakien varit tvugna att spela kval, ett kval som spelades mot Bulgarien (har dom ens ett herrhockeylag?). Slovakien vann med 82-0. dom vann skottstatistiken med 149-0, vilket betyder mål i mer än vartannat skott och mer än ett mål i minuten. Jag sa till Jenny igår att om hon, jag och 20 godtyckliga kompisar ställde upp så skulle vi troligen slå Bulgarien och kvala till OS.

-----------------------------

Idag är det en dag som vi borde åka och handla. Vi orkar inte. Sen är det jättejättemycket roligt på OS-programmet.

I helgen kommer fläskkorvstunagänget. Jag kan via bloggen redan nu meddela att OS går före allt annat. Således ingen melodifestival, lets dance, robinson, bonde söker bidrag eller dylikt. Nattsömnen kan också bli störd eller uppskjuten då sändningarna pågår från 18.00-06.00.

Bara så att ni inte blir förvånade.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänker ta med mig min tv!:P

2010-02-17 @ 15:59:19
URL: http://johannaaapettersson.devote.se
Postat av: Eric

haha, du kan få kolla på tv4play på min iphone om du vill.

2010-02-17 @ 16:07:47
URL: http://fantasticcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0