Det tråkiga tog slut

Det blev inte så hemskt som jag trodde, dom kollade klart på bonde söker bidrag och sen åkte vi iväg till Sickla och gick i affärer. Jag och jennys pappa och Vilhelm gick för oss själva och tjejorna fick gå åt sitt håll. Vi tittade in i några få affärer och sen köpte vi korvar istället. Vi förstod att vi inte skulle lyckas få med dom andra hem på en god stund, så vi tog på oss att gå och handla lunch och middag. Det blev hemmagjorda handburgare till lunch (fast jag sa till Ida att det inte fanns nåt kött så att det blev fiskburgare istället, då sa hon att hon gillar fiskburgare och då sa jag att det inte riktigt är fiskburgare, det är musselburgare (Heter det mussel-, mussle- eller musslor-?)).

Till middag blev det lammentrecote med ugnade rotfrukter, klyftpotatis, tzatziki och rödvinssås. Gott. På söndagen sov vi länge, åt frukost och tog farväl av fläskkorvstuna för den här gången.

Jag bad min fru att skicka över lite bilder från helgen, men jag har inte fått några så det får vara sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0