Resumé

Hej mina små läsare.

Jag har sedan sist jag skrev firat nyår, varit på kalas och inte så mycket mer som jag kommer ihåg.

Nyår går att läsa om på Jennys blogg om man så vill, jag har inte så mycket att tillägga förutom att jag hade det väldigt trevligt och det var jättekul att all vår mat vi gjorde blev bra och att alla verkade gilla den. Bäst tycker jag soppan och vitvinssåsen blev. 

Igår var vi på kalas hos Elin. Det var väldigt trevligt, och inte minst gott (chili, mmmm). Det var jättekul att träffa Elins mamma igen, det var flera år sen. Det var också roligt att få träffa Olle som är 1,5 månader yngre än Vilhelm. Vi var tvugna att gå ganska tidigt eftersom sillhelm blev väldigt trött. Elin bor i en etta där sängen är i samma rum som vardagsrummet, så det gick inte att lägga honom åt sidan heller eftersom det fanns för många att charma runtomkring. Han somnade i exakt samma sekund som jag knäppte fast honom i babybjörnen.

Väl hemma blev vi hungriga igen och pappa katten karlsson fick ställa sig vid spisen medan mamma Penny Gettersson fick grötmata, massera, läsa, sjunga, amma och natta bäbisen. Det blev en fusk-arabiatta eftersom vi inte hade nåt hemma, men det blev bra ändå faktiskt. Jag hade ingen färsk chili så jag bytte mot sambal oelek. Jag orkade inte vänta i 40 minuter på att färska tomater skulle koka ihop bra så jag körde burktomat. Jag la till en skvätt vitvin istället, och fick ta fryst persilja istället för färsk. Helt ok som snabb kvällsmat.

I världen utanför mitt eget liv kan vi läsa om att polisen misstänker mord på de personer som hittades i bagageluckan på en utbränd volvo. Jag har svårt att föreställa mig något annat än just mord. Dråp? nja, kanske om man inte hade för avsikt att döda och så råkade man tutta eld på bilen när man av en händelse hade kidnappat två personer. Självmord? I och för sig, men det känns som ett oerhört plågsamt sätta att ta livet av sig att fjutta eld på sin bil och sen låsa in sig i bagageluckan. Nej, jag gör som polisen och misstänker mord.

Vi kan också läsa att Basshunter (eller abborrjägarn på svenska) var beroende av onani och känner anledning att tala ut om det i aftonbladet. Ungefär i samma stund som jag ser det tycker jag att det är dagt att göra något annat än att försöka få en nyhetsuppdatering.
1. Tag ett stycke välväxt abborre, gärna så färsk som möjligt...
Basshunter redo att förgripa sig på en abborre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0