The best blog in the world

Inledning
Ni har den senaste tiden haft det svårt att läsa nya inlägg på den här bloggen. I ett flertal rapporterade fall så beror det på att det inte har funnits några nya inlägg att läsa. Jag råder nu bot på detta och skriver det roligaste inlägget nånsin i blogghistorien. Det borde inte vara så svårt eftersom blogghistorien inte funnits så länge. Man brukar ju säga att Justin Hall skrev den första bloggen 1994 med sin personligt skrivna ”links from the underground". Den var skittråkig, och så där har det hållit på sen dess. Jag känner redan så här tidigt i inlägget att jag är på gång, och är på god väg att skapa det roligaste inlägget nånsin. Det kan väl säga vara introduktionen till inlägget.


Resumé

Senast jag skrev så var jag på väg till fjällen förstår ni. Nu är jag lyckligt hemkommen, några erfarenheter och kroppskilo rikare. Det var jättemysigt och roligt. Det som inte var roligt var att dela bil med sillhelm den sista biten. Han var duktig, men även den snällaste bäbisen tycker att det blir lite trist efter 7,5 timmar i mörker fastbunden i en stol. Det som var roligt var allt annat i princip. Det visade sig att jag var oerhört duktig på att åka skidor. Jag svischade fram som en schweizare i backarna, och trillade bara omkull två gånger. En gång för att jag tappade koncentrationen och korsade skidorna i slutet av backen, och en gång när vi åkte röd backe och lilla farbror isfläck överrumplade mig när jag svängde. Den vurpan visade sig vara ett bra sätt att komma ihåg hur roligt det var att åka skidor eftersom det renderade en revbensspricka som gör sig påmind så fort jag gör nåt med vänstra delen av överkroppen eller när jag ligger i sängen.

 

Bäbisuppdatering

Unge herr bäbis utvecklas. Han har börjat äta mer och mer, men har tröttnat på all mat som inte är mjölk, gröt eller efterrätt. Han har istället lagt sig till med en egen vilja och blir förbannad när han ätit upp sina sötsaker och vill ha mer. Då säger jag till honom att jag inte vill ha några fler scener från hans sida, och vi avslutar måltiden under tystnad.

 

Det verkar som han håller på att få tänder eller nåt, han dreglar, tuggar och är arg. Han verkar också upptäckt mardrömmar, men bara den första gången han vaknar av nattsömnen.

 

Han har också varit på halvårskontroll som blev ganska odramatisk. Man konstaterade att han är kort och tjock och glad, precis som Lilla Fridolf.  


Jag hade den angenäma uppgiften att bada min lilla prins igår. Det var ganska länge sen, vi har duschat med honom de senaste gångerna. Nu sitter han själv och som genom ett trollslag så insåg han hur oerhört roligt det är att plaska. Den enda fläcken i badrummet som inte var blöt var de torra märkena där mina fotsulor hade stått. Det var också bara mina fotsulor som var torra på mig. Men vi hade roligt!


Framtiden

Framtiden erbjuder en närastående resa till fläskkorvstuna för att återigen fira bubbelstrutsens mormors 50-årsdag, nu i en vidare krets av släktingar och vänner än i sälen.

 

I övrigt ligger det ett nattsvart täcke av osäkerhet över framtida händelser. Eller förresten, det gör det inte alls. Inte alla i alla fall. Nästa fredag ska jag åka hem till Mats och spela poker. Jag har inte spelat poker på typ ett år så det ska bli lite kul. Nästa lördag ska jag vara souschef åt Jonas när han ska laga tjejmiddag åt sin fru och hennes gäng. Sen vet jag inget mer.


Avslutning 

Nu så här i efterhand så får jag nog erkänna att det inte blev det roligaste inlägget i världshistorien. Det var för lite bilder för det. Jag erkänner mig besegrad av utmaningen och gör ett nytt försök i morgon.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Buuuuuu!! Roligare inlägg tack!

2010-01-29 @ 11:34:51
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0