Usel journalistik

Jag såg den här artikeln på DI om Sophia Stenbeck:

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\13\367877&sectionid=undefined

Om jag varit en seriefigur på riktigt så skulle det snurra frågetecken runt huvudet på mig. Artikeln beskriver att hon jobbar med välgörenhet. Sen en märklig upplysning:

-Sophie Stenbeck har kallats för ”moder Teresa” av sin bror

sen ett uttalande från henne:

-Jag har ett riktigt stort hjärta

Sen står det inget mer i artikeln. Jag har kallats "hitler" av min bror men det har liksom ingen relevans i något sammanhang. Ännu mer roligt blir det när "moder Teresa" förmodligen är sagt på ett mycket nedlåtande sätt och troligen var menat som en förolämpning.

Att hon uttalar sig om att hon har ett så stort hjärta visar mest på att hon har en riktigt skev självbild, och är så överfylld av självgodhet att det måste spillas ut lite till nån idiot på dagens industri som är villig att skriva om det.

För ärligt: hur många skulle inte vilja åka omkring i kalifornien och jobba med det man tycker är kul några timmar om dagen, för att sen gå hem och ta sitt Joakim Von Anka-dopp? Jag skulle garanterat inte sitta här och jobba om jag hade några hundra miljoner att bada i.

Men ännu mer märkligt. Vem har beställt artikeln? Jag betvivlar att DI tyckte att dom måste söka upp henne och fråga vad hon tycker om sig själv. Jag undrar om hon själv har kontaktat DI och ville berätta lite bara om vad hon gör, eller om det är någon PR-byrå som vill lancera henne till något framtida projekt. Oavsett vad så är det urusel journalistik som i alla fall lyckades roa och uppehålla mig i 20 minuter.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Intressant. Länken funkar inte dock.

2010-01-13 @ 15:59:19
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/
Postat av: Eric

skumt, för mig funkar den när jag testar den? Testa igen vettja!

2010-01-13 @ 16:40:29
URL: http://fantasticcat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu funkade den.

2010-01-13 @ 16:50:38
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0