Niosvansad soppsås

I morse var Vilhelm inte ett dugg intresserad av att bli lämnad på dagis. Eller som gode vännen Jonas sa "vi lämnar inte våra barn, vi följer med dom till förskolan" och det känns ju mycket bättre att följa med än att överge liksom. I ärlighetens namn så övergav jag Vilhelm i morse, han var jätteledsen.

Tidigare på morgonen så höll jag och Jenny på att göra oss lite i ordning samtidigt som Vilhelm käkade frukost på nedervåningen. Det hördes ett plingande ljud, ganska exakt ett sånt ljud som uppstår när man slår en sked mot en yoghurtskål. Jag tänkte inte så mycket på det mer än att hans oansvariga mamma hade ställt skålen för nära barnets klåfingar. Det visade sig dock att oansvaret sträckte sig längre än så, för när jag gick ner för trappen så såg jag Sillen sitta på köksbordet, inte ett dugg fastspänd i sin stol. Skönt att han är försiktig och inte trillar ner från saker så ofta. 

Vi var hemma hos Jonas och Angela + barn igår, mycket trevligt som alltid. Det bjöds på mat utöver det vanliga också, kalvstek som fått stå i ugn över natten. Köttet var helt perfekt, rosa och mycket saftigt. Såsen gjordes på en tidigare lagad oxsvanssoppa och var fantastisk god.

Jag hade blivit instruerad att köpa vin, men vid själva köptillfället så trodde jag att det skulle bli hjort (eller var det ren?) till middag, och styrde vinköpet efter det. När det visade sig bli kalv så ville jag ha ett lättare vin, och tog med en flarra Periquita reserva som jag tycker är ett oerhört prisvärt vin till vardags. Det passade väl till kalven.

Idag blir det nog storhandling som det verkar.

Hittade en gammal klassisk bild och tänker direkt på Mats :D

Jag kan för mitt liv inte förstå varför tuborg tog bort den här bilden från burkarna, jag hade faktiskt varit beredd att köpa några burkar om det varit så. Nu - icke!


Kommentarer
Postat av: ☆ m a l i n .

Vilket vackert sätt att se på bloggandet, att din son i framtiden ska kunna läsa den!

2010-11-10 @ 11:19:32
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/
Postat av: Fantasticcat

Tack malin, ja jag ser saker på väldigt vackert sätt :D

2010-11-10 @ 13:25:41
URL: http://fantasticcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0