Första semesterdagen till ända

Idag har första dagen då jag tar ut semester passerat. Jag har haft en riktig vilodag då jag gick upp med Vilhelm och satt och myste, somnade, vaknade då han klättrat upp för trappan och väckt mamma. Åt frukost, la mig i soffan somnade, gick upp och stekte wallenbergare, (bara nästan, jag hade inga äggulor eller tillräckligt med grädde) gick och la mig och sov med Vilhelm. Jag och Vilhelm blev väckta med nybakta muffins och kaffe/saft. Det var trevligt. Sen kände vi att det var dags att börja dagen, så vi tog på jaktbyxorna och gav oss ut på dynboxjakt. Vi inledde lite enkelt på mio, men dom hade inga boxar. Sen åkte vi förvi ÖoB men dom hade bara en plastbox och vi ville helst ha trä. Då åkte vi till Ica Maxi och kammade noll boxar men vi handlade lite mat och sånt. Sen åkte vi till ursprungstanken Jula där vi hade hittat en på nätet som kändes bra men kanske lite dyrare än vi tänkt oss. Men den var ganska fin.



När vi kom hem så var det matlagningsdags igen, det blev en arrabiata som blev ganska stark, men välsmakande. Sen snickrade vi dynbox. Det visade sig att några av de färdigborrade hålen var fel så jag fick ta fram borr och sånt. Det blev ganska sent, och jag byggde klart boxen medan Jenny och Sill gick och la sig. Och nu sitter jag här och rapporterar.

I går var syster Haloumi här med familj, det var väldigt trevligt. Så här trevligt hade vi det.









Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0