Landet och larv

I lördags var vi på landet, det var väldigt skönt eftersom det var så sjukt varmt. Jag klippte lite gräs, vi käkade sill till lunch och grillade till kvälls. En mycket trevlig dag. Det var 24(!) grader i vattnet, så jag hoppas att det kan fortsätta vara så varmt ända tills landetveckan. Och gärna under själva veckan också.

Här ser vi kusinerna bada lite.  



Jag har kommit på att helgrilla fläskytterfilé är väldigt gott. Det blir oerhört mört och saftigt om man gör det. Testa själva vettja! Jag är inte alls så förtjust i fläskkotlett i normala fall eftersom jag tycker att det lätt blir torrt. Fläskytterfilé är ju egentligen bara fläskkotlett, så det bevisar att det går att göra bra. Och med det i åtanke så måste det vara ännu godare att göra hel fläskkotlettrad med benet kvar. Jag ska hålla ögerna öppna efter en sån.


jag har inte fredagslarvat mig på ett tag, så jag hyllar ett av komikens roligaste verktyg, örfilen.





Här är en kille som är så full att han inte ens borde få äga kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0