Kasta mat

I eftermiddag har jag lyckats schasa bort mamma från landet för att bjuda dit kollegorna på lite mat och samkväm. Det kommer att bli 16 pers, så det krävs viss planering. Jag är ganska orolig över vädret som ser regnigt ut. Det blir tufft att få in alla inomhus. Vi får se.

Jag läste för övrigt att demonstranter i Grekland är så arga att dom kastar stenar och yoghurt (!?) på polisen. Då börjar jag fundera lite, vilket land är bäst om man ska demonstrera? Först måste man fastställa reglerna: räcker det att kasta något nationstypiskt som dalahästar, eller ska man kasta någon nationell maträtt, eller är det så smalt att man bara får kasta nationstypiska mejeriprodukter? Vad sägs om alla tre?

 Sverige: Socialstyrelsen, stekt strömming, långfil

Tyskland: Bockwürst, bratwürst, käsewürst

Frankrike: Blårandig t-shirt, löksoppa, camenbert

Ryssland: Oligarker, vodka, smetana

Indien: Kossor, Tandoori, lassi

Portugal: Fiskargubbar, fisk, mjölke

Jag hinner inte komma på fler, har ni några på lager?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0