misstroendevotum

Hej kära men allt färre läsare. Jag har full förståelse för er månghövdade devalvering då er närvaro vida överträffat min. Ändring, bättring straff och/eller bot kan vara en eller flera lösning/ar.

Först ett meddelande:

Till Elin: Jag ångar min sista gissning 12-0 Sverige-Finland och säger min första gissning 5-0 istället. Det roliga var...det tråkiga var... det roliga var...det ännu roligare var... det tråkiga var...

Efter den här korta och gräsligt förvirrande resumén if u will så ska jag förklara.
1: Det roliga var att jag gissade exakt 1-4 i förra sverigematchen. (elin/henrik vittnen) 
2: Det tråkiga var att jag inte spelade på det.
3: Det roliga var att jag gissade på 5-0 till Sverige. (elin/sparat tidsdaterat ljudklipp vittne)
4: Det ännu roligare var att jag spelade 20 kr på just 5-0 till Sverige
5: det tråkiga var att 5-0 gav 21 gånger pengarna, vilket förvisso ger mig en vinst på 400 kr, men ger mig inte känslan av världsherravälde trots min fina svit.

Det kan låta som ljug och fantasti, men jag har spelat på matchen färre än 5 gånger sedan september 2003, då jag med ett enda resultat (Hammarby-Enköping 7-0, odds mycket låga 121 gånger pengarna) tänkte att jag aldrig behövde spela fler gånger för att bevisa min kompetens (läs förstöra min svit) som tippare. Sen har jag i svaga ögonblick satsat någon enstaka gång efter det och förlorat. Men nu med friskt mod från förra matchen och en dåres optimism (tyvärr inte så ensam dåre) så förutspådde jag en strålande triumf och nöjde mig med att tippa ett enda resultat: 5-0. Så det blir till att gå hela vägen till spelbutiken och gräma sig över att idiotiska satsningar aldrig lönar sig tillräckligt mycket. nån jävla dag ska jag tippa GUIF-Sävehof 0-0 så kanske det lönar sig.

Jag kände en gång en kille. Jag stöter då och då ihop med honom på bänk 20-22, första ingången sektion k norra stå på söderstadion när jag alltför sällan går på match. Han hade pessimistens klockrena och det mest logiska spelsystem jag nånsin sett. Han satsade alltid en trippel med vinster för AIK, Djurgården och Göteborg. Om någon av lagen förlorade poäng så blev han glad, och om alla lagen vann så fick han i alla fall lite pengar som plåster på såren.

En väldigt bra försäkring för känslomässigt aktiva fotbollssuportrar. En god affärsidé, inte sant?
Nedan ser vi Vilhelm och Niklas/Nicklas/Niclas/nixlas (jag vet inte vilket). Han är mer än något annat en liten, söt bäbis. Vilhelm håller med.

Nedan ser vi Kusiner on speed, Agne och Sillo

"hey man, look at the colors on the wall"

Vem är jag? Var bor jag?


Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Elin

Gjort är gjort! Du sa 12-0 och jag har det på ljudklipp. Jag vann därmed med mina 9-0. Hehe!



ps. Okejrååå, du är mycket skicklig. Grattis!

2011-06-08 @ 10:34:10
Postat av: eric

Haha, ja tur att svenska spel inte har det på band...

2011-06-08 @ 11:19:59
URL: http://fantasticcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0