Bästa matchen!

Dom sänder champions league i cricket på eurosport 2 nu, med livematcher typ varje dag typ kl 16.30-20.00. Det är jätteroligt såklart eftersom cricket är en av världens bästa sporter.

Jag såg en match idag mellan Royal Challengers Bangalore mot South Australian Redbacks, och det var en galet bra match.

SAR vann slantsinglingen och började slå. Dom imponerade stort; t ex så slog Daniel Harris and Callum Ferguson som slagpar 114 runs. Totalt lyckades SAR skrapa ihop 214 poäng, den sjunde högsta poängen någonsin i en liknande match, med bara två wickets.

Sen var det RCB:s tur att försöka jaga ikapp den galna poängen mot en av världens bästa lag. Dom spelade också löjligt bra, och när det bara återstod 31 bollar så behövde RCB bara slå 50 runs för att nå den ouppnåerliga poängen. Då vände matchen igen. SAR lyckades med 5 wickets på bara 12 bollar (!) och RCB låg illa till. Dom lyckades dock samla sig, och när det återstod 6 bollar så behövde RCB 14 runs vilket är ett mycket svårt läge. Det blev värre. När sista bollen skulle kastas så behövde Karthik slå en sexa, vilket innebär att man slår bollen utanför banan utan att den nuddar marken.

Karthik slog-swept Christians djupa mid-wicket och tog sexan i den sista bollen, och RCB vann över SAR med 215(7) mot 214(2) i en mycket dramatisk match.

Till alla er som inte tagit er tid att titta på en hel cricketmatch säger jag bara GÖR DET!

Vissa kanske tror att jag är ironisk - Elin får vara mitt vittne på att jag är helt seriös i det här inlägget.


Här ser vi en wicket med Christian som kastare och Klinger som fångar Gayles boll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0