Nu har helgen vecka 38 tagit slut

Men den innehöll många fina minnen. Helgen inleddes med att vi åkte på min söta syster Rebeccas bröllop på lördagen. Här ser vi mina underbara och snygga syskon, man ser vem dom brås på.

här ser vi ett risregn på väg mot de lyckliga tu


Helgen fortsatte, och vi åkte till syster jenny lååångt ute i hässelby villastad för lunch. Det råkade även bli middag p g a trevlighetsnivå, trots att fiskmås skulle skriva massa omdömen och var lite stressad. Vi gick till nån grillplats vid vattnet och grillade korv. Det visade sig vara en populär syssla, och snart var vi 6 par med tillhörande barn som alla kände varandra (utom jag och Jenny) som grillade. Trevligt, och en tillvaratagen fin höstdag kunde bokföras i livets resultatsräkning.

Alliterationen "Vilhelm vid vass"

Sen åkte vi hem till samma syster och blev bjudna på middag. Om man med bjudna menar att jag fick laga maten efter att ha slipat deras knivar. Men det blev gott kan jag nog säga med dito samvete. Jag stal ett Floyd-öl av Marcus (=floyd: den gamle tv-kocken var alltid full, och drack alltid när han lagade mat. därav prefixet floyd när man har något alkoholhaltigt i tassen vid matlagningen), sen öppnade han vinkylen och fiskade ledigt och lätt upp en rioja av förvånande bra sort, som dessutom gjorde sig väl med krubbet. Jag har nog dissat rioja lite för länge då jag nog druckit mest trista över-vaniljiga riojas lite för mycket och bara tycker att det oftast smakar vanilj. Så gjorde även denna, men det här var nåt annat det.

Koncentrerad lek med ett axplock kusiner

Helgbetyg: 9/10 stekta sillar. Betyget drogs ner något p g a lite för knapphändigt tv-spelande.

Bjuder på en till (nästan) alliteration: Full i frysbox

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0